

Акмеологія – наука про механізми вдосконалення
людської діяльності
на базі новітніх гуманітарних технологій
Експериментальний майданчик |
![]() |
![]() |
Український гуманітарний ліцей КНУ імені Тараса Шевченка –авторський акмеологічний навчальний заклад Ганни Сазоненко Досвід реалізації акмеологічної моделі ліцею був представлений на Міжнародному форумі акмеологічних загальноосвітніх навчальних закладів «Акмеологія – наука ХХІ століття: теоретико-практичний аспект», який відбувся 15–17.02.2010 р. на базі ліцею, КНУ імені Тараса Шевченка, та НПУ імені М. П. Драгоманова за сприяння МОН України, АПН України, ГУОН м. Києва, управління освіти Печерської райдержадміністрації. У форумі взяли участь загальноосвітні навчальні заклади з 6 держав світу, 14 областей України, міста Києва, АР Крим. У Резолюції учасники Форуму звернулися до МОН України, АПН України з пропозицією створення на базі ліцею Національного науково-методичного Центру шкільної акмеології, передбачити ресурсне (кадрове, фінансове, матеріально-технічне, інформаційне) забезпечення дослідницької діяльності. У 2010 році було видано науково-методичний посібник «Акмеологія шкільної освіти» за редакцією Г. Сазоненко, який став результатом комплексної співпраці учителів ліцею та провідних науковців – викладачів КНУ імені Тараса Шевченка, НПУ імені М.П. Драгоманова. У ньому розглянуті філософсько-методологічні засади шкільної акмеології, варіативні моделі інноваційної акмеологічної школи України, Молдови, Латвії, Російської Федерації, а також сутнісні ознаки вчителя-акмеолога, принципи практичного запровадження акметехнологій і проектування акмеологічного освітнього простору. Окрім того, окреслено акмеологічні підходи до управлінської діяльності. Важливою подією 2013 року, стала презентація науково-методичного посібника «Компетентність у системі неперервної освіти: акмеологічна модель» (автори Г.С. Сазоненко, В.В. Приступа). У посібнику поняття компетентності розглянуто в контексті акмеології, досліджено його історичні витоки та місце в системі неперервної освіти, проаналізовано архітектоніку компетенцій у структурі життєвої компетентності, висвітлено теоретико-методичні засади їх становлення і розвитку. На базі ліцею у 2012 році магістр соціології Кембриджського університету Г. Гребеннікова проводила дослідження «Політика інноваційного знання: акмеологія як рух за «нову» науку в українській освітній системі». На адресу ліцею надійшов лист з подякою за співпрацю, а на сайті Кембриджського університету були оприлюднені результати дослідження. 19 березня 2014 року в рамках роботи П’ятої Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2014» було проведено круглий стіл «Концепція авторської школи (акмеологічного закладу) Ганни Сазоненко». Подана на конкурс робота відзначена Золотою медаллю у номінації «Інновації у діяльності навчального закладу «Школа-новатор»» (автор проекту – Г.С. Сазоненко).
Технічний ліцей створений у 1992 році – це загальноосвітній навчальний заклад, який спеціалізується на освіті та вихованні обдарованої молоді. Ліцей приймає талановитих учнів на конкурсній основі, починаючи з 5-го класу. Директор Технічного ліцею – Ілюшина Олена Олександрівна. Навчання у Технічному ліцеї триває впродовж семи років і складається з трьох етапів. На першому «адаптаційному» етапі (5-6 класи) – виявляються та розвиваються здібності учнів, (7-9 класи) – проходить рання профілізація. Учні можуть обрати поглиблене вивчення таких предметів: історії, математики, української мови, беруть участь у наково-практичних конференуіях та МАН. На третьому етапі (10-11 класи) – остаточно формуються та закріплюються знання, вміння та навички на основі спеціалізації профільного навчання. Учні можуть обрати вивчення предметів за такими напрямами: природничо-математичний (математичний, біолого-хімічний профілі), суспільно-гуманітарний (історичний та економічний профілі). Учні мають можливість відвідувати додаткові заняття, курси за вибором, факультативи та гуртки для поглиблення знань з математики, фізики, інформатики, історії, права, економіки, основ дизайну та інших предметів. Навчальний процес у ліцеї побудований за принципом повного робочого дня з 09:00 до 18:00. Правила поведінки учнів у ліцеї чітко регламентовані та максимально наближені до тих, які існують у ВНЗ. Технічний ліцей відкриває перед учнями й безліч інших можливостей: від участі у престижних конкурсах, форумах та семінарах до уроків керування автомобілем. Ліцеєм створено всі умови для всебічного професійного та особистісного самовизначення учнів. У Технічному ліцеї завжди прагнуть до співпраці та підтримки міжнародних відносин. Ми знаходимось за адресою: 04060, Україна, м. Київ, вул. Щусєва, 20
|
